23:44

Efter en tre veckors lång, sjukt deprimerande, ledighet har jag nu äntligen tillbaka på jobbet. Att bara sitta hemma har verkligen inte visat sig vara min melodi; jag var vaken sent in på nätterna och steg inte upp förren eftermiddagen. Och när man inte vet hur ekonomin kommer se ut nästkommande månad så vågar i varje fall inte jag sätta sprätt på pengarna - vilket resulterade i extremt händelselösa; rent ut sagt tråkiga, dagar! 
             Men som sagt, tillbaka på jobbet igen. Igår, måndag, vikarierade jag på lagret för en sjuk Jossan i några timmar, medan jag idag jobbade full dag med både kassa och lager. Dessutom hade vi fått en råtta som inneboende som terroriserat personalen en tid, så idag kom antisimex(nej, jag har ingen aning om hur det stavas) på besök och placerade ut 6-7 råttfällor bakom kassan. Jag ljuger inte när jag säger att jag har gått runt HELA dagen och oroat mig över att råttan ska springa in i någon av dessa fällor. Oroat mig för att behöva bevittna råttans sista sekunder i livet, höra det smällande ljudet från fällan. Jag mår helt seriöst sjukt dåligt över hela situationen och ber till alla gudar som nu må finnas att råttan flytt landet! 

I övrigt har jag varit en pest att dela tunnelbanevagn med denna dag då jag fick för mig att bära med mig en gigantisk kartong hem från jobbet. Håller på och gör om i mitt rum och såg på något sätt en bra lösning i den här kartongen; nu på efterhand har jag ingen aning om varför jag skulle envisas med att dra med mig den här hem. För det första var kartongen i princip lika stor som jag själv; så förlåt alla stackare som jag råkade slå till. Och för det andra förstår jag inte ens hur jag fick med mig den hem då jag dessutom hade händerna fulla av annat krimskrams. Någon användning bör jag väl finna för den! 

Middag bestod av Sushi, mums! Helt sjukt dock hur mycket min magsäck måste ha krympt. Jag får inte ens i mig en "portion" sushi. Jag; som äter mer än hela Pojkvännens familj (Tara är inkluderad!) tillsammans i vanliga fall. Någonting står inte rätt till; någon som vet vad minskad aptit kan vara ett tecken på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0